راهنمای استفاده از سایت
ابتدا موضوع اصلی راهنمای را انتخاب کنید سپس مواردی که می توانند پاسخ سئوال شما باشند را در وسط صفحه مشاهده خواهید کرد
در هر موضوع موارد کاربردی و آموزشی خوبی برای ایجاد بهتر فروشگاه شما ذکر شده است که خواندن انها مفید خواهد بود
استفاده از شبکه های اجتماعی برای فروش بیشتر
برخی محصول ها که جنبه تخصصی ندارند و برای عمومی میتوانند جالب باشند با تبلیغ و معرفی در شبکه های اجتماعی فروش بیشتری خواهند داشت
برای تبلیغ محصول می توانید وارد گروه ها یا صفحه ها شلوغ شبکه های اجتماعی شوید و ادرس فروشگاه خود را در بخش نظرها بگذارید یا با نوشتن یک مطلب به اشتراک بگذارید
برخی محصول ها تخصصی هستند و اگر در گروه های تخصصی که در شبکه های اجتماعی وجود دارد معرفی شوند فروش بیشتری خواهند داشت
دقت کنید به اشتراک گذاشتن محصول های فروشگاه در شبکه های اجتماعی باعث افزایش فروش فروشگاه شما می شود
برخی شبکه های اجتماعی امکان ایجاد صفحه اختصاصی را دارند که میتوانید برای فروشگاه خود صفحه ای اختصاصی ایجاد کنید و محصول های فروشگاه را در این صفحه به اشتراک بگذارید و معرفی کنید همچنین می توانید با دعوت افراد و عضویت انها در جمع دنبال کنندگان و طرفداران صفحه یک رسانه تبلیغاتی برای فروشگاه خود درست کنید.
اعتماد سازی در فروش محصولات چه تاثیری دارد ؟
در خرید اینترنتی ارائه تصویری روشن از فایلی که فروخته می شود (توسط عکس و توضیح کامل) و همچنین در دسترس بودن ایمیل و شماره همراه فروشنده می تواند اعتمادسازی خوبی برای خریدار ایجاد کند و باعث افزایش فروش گردد.
در فایل سل بخش تنظیمات فروشگاه در کادر اطلاعیه مدیرفروشگاه بهتر است ضمن ذکر ایمیل و شماره تلفن همراهی که پاسخگوی مشتریان باشید این اطمینان را به خریدار بدهید که پس از خرید درصورت وجود مشکل می تواند پیگیر خرید خود باشد همچنین در معرفی محصول تمام نکاتی که برای خرید فایل لازم هست دانسته شود ذکر کنید.
فرضا اگر لازم هست درمورد تعداد صفحه های فایل یا لیست مطالب یا قابل ویرایش بودن یا غیرقابل ویرایش بودن خریدار مطلع شود بهتر است در توضیحات محصول ذکر کنید.
ارائه اطلاعات باعث خرید بهتر مشتریان می شود و شک و سردرگمی مشتری را کم می کند.
برای فروش بیشتر چه کارهایی انجام دهیم؟
هرکدام از موارد زیر در پیشرفت فروشگاه تاثیر مثبت خواهند داشت:
1- ادرس فروشگاه را در وبلاگ خودتان لینک کنید (در بخش پیوندها اضافه کنید)
2- در سایر سایت ها و وبلاگ ها و انجمن ها ادرس فروشگاه را معرفی کنید و لینک فروشگاه را قرار دهید بطور مثال اگر فروشگاه شما تخصصی هست در انجمن های تخصصی مرتبط محصولاتی که دارید را معرفی کنید و لینک فروشگاه را قرار بدهید
3- در شبکه های اجتماعی که عضو هستید لینک فروشگاه و معرفی محصولات را قرار دهید و از دوستانتان بخواهید با لایک کردن و به اشتراک گذاشتن تبلیغ فروشگاه شما را انجام بدهند.
4- به پیام رسان هایی که دسترسی دارید مثل (تلگرام، واتزآپ ، سروش ...) در گروه های مرتبط معرفی فروشگاه خود را انجام دهید و ادرس فروشگاه و محصولات را معرفی کنید
5- درصورتیکه سایت پربازدید که مشتریان فایل شما در آن حضور بسیاری دارند می شناسید با سفارش تبلیغ فروش را افزایش دهید
6- در وبلاگ یا وبلاگ ها متعددی که دارید یا ایجاد می کنید در مورد هر فایل که در فروشگاه می فروشید یک مطلب بنویسید و ضمن معرفی فایل لینک فروشگاه برای خرید همان فایل را نیز در پست وبلاگ بگذارید انجام این کار در وبلاگ های متعدد و برای هر فایل تاثیر مثبت در موتورهای جستجو دارد
چگونه محصول (فایل) را بهتر معرفی کنیم ؟
در فایل سل زمانیکه به فرم ایجاد محصول جدید مراجعه کنید بخش های مختلفی جهت معرفی فایل درخواست می شود که مهمترین آنها را با نکاتی خدمتتان ذکر می کنیم
ابتدا عنوان محصول:
در انتخاب عنوان محصول دقت کنید از کلمات کلیدی و مرتبط با فایل استفاده کنید از نوشتن یک کلمه یا دوکلمه خودداری کنید حداقل با چند کلمه کاملا مرتبط عنوان گویا و خوبی را انتخاب کنید ، مثلا در مورد یک گزارش کاروزی انتخاب دو کلمه گزارش کارورزی کافی نیست و بهتر است عنوان را کامل با ذکر موضوع و محل گزارش کارورزی به اینصورت انتخاب کنید: گزارش کارورزی حسابداری در کارخانه سیمان
بدین صورت یک عنوان کوتاه ولی با ذکر چند مشخصه فایل انتخاب کردید.
دقت کنید عنوان طولانی با کلمات اضافه تاثیر منفی دارد بهتر است از عنوان کوتاهی که چندین کلمه کاملا مرتبط با فایل دارد استفاده کنید.
قسمت بعدی توضیح هنگام خرید:
در این قسمت حداقل دو جمله در معرفی فایل ذکر کنید نبود توضیح و معرفی باعث عدم شناخت مشتری از فایلی که میخواهد خرید کند و عدم خرید می شود
مشخصه هایی که اگر فایل شما دارد ذکر کنید بهتر است:
1- لیست عناوین یا فهرست مطالب
2- چکیده یا خلاصه متنی از فایل
3- تعداد صفحه ، اسلاید
4- قابل ویرایش بدون یا فرمت فایل
5- نحوه استفاده خاص یا شرایط خاص استفاده
دقت کنید توضیحاتی که ذکر می کنید با فایلی که فروخته می شود کاملا همخوانی داشته باشد.
قسمت بعدی کلمات کلیدی و توضیح دو خطی:
در این دو قسمت که تاثیر زیادی در موتور های جستجو دارد باید بهترین کلمات را انتخاب کنید که کاملا مرتبط با فایل باشند و در توضیح دو خطی با دوجمله کوتاه فایل را به خوبی معرفی کنید در این دو جمله کلمه هایی استفاده کنید که کاملا مربوط به این فایل هستند و بیشترین ارتباط را با محتوای فایل دارند.
چه فایل هایی فروش بیشتری دارند ؟
هرچقدر فایلی که برای فروش می گذارید جامعیت استفاده و نیاز بیشتری را تامین کند فروش فایل بیشتر خواهد بود
بعضی فایل ها استفاده فصلی و دوره ای دارند مثل گزارش کارآموزی یا تحقیق که فصل تابستان معمولا فصل خوبی برای گزارش کارآموزی است یا پایان ترم های دانشگاهی فصلی خوبی برای فروش تحقیق های دانشجویی است.
بعضی فایل ها استفاده در مقطع های خاص زمانی دارند مثل کتاب و جزوه های کنکور یا سئوال های استخدامی که در زمان فراخوان های استخدامی فروش زیادی خواهند داشت.
بعضی فایل ها هر سال در دوره ای مشخص مخاطب خاص دارند مثل کلیدواژه های نظام مهندسی که هرسال ازمون آنها برگزار می شود
بعضی فایل ها فصل و دوره خاصی ندارند مثل نرم افزار ها و برنامه های کاربردی که بعضا مخاطب کمتری دارند ولی فروش انها هر ماه صورت می گیرد
ایجاد فروشگاه های تخصصی با موضوع خاص به فروش بیشتر کمک می کند مثلا فروشگاهی که تخصصی به موضوع مهندسی برق و مدار و تحقیق و مدارهای برقی می پردازد به فروش بیشتری در این موضوع دست می یابد
طرح های کارآفرینی که اطلاعات به روزی دارند همیشه مورد نیاز سرمایه گذاران هستند.
ملزومات گرافیکی و طرح های لایه باز فتوشاپ و قالب های وب و اسکریپت های کاربردی جزو مواردی هستند همیشه مورد استفاده افراد متخصص هستند
عنوان و توضیحات فروشگاه را چگونه انتخاب کنیم بهتر است ؟
در بخش تنظیمات فروشگاه عنوان و توضیحات فروشگاه را با کلمه های تخصصی و منحصر به فرد انتخاب کنید ، بخش عنوان بهتر است کوتاه ولی شامل چند کلمه تخصصی و کاملا مرتبط با موضوع فایل های شما باشد.
دربخش شرح کوتاه در یک جمله محصولات فروشگاه را معرفی کنید این جمله در نتیجه های جستجوی گوگل نمایش داده می شود و بهتر است جمله ای که انتخاب می کنید ضمن معرفی زیبای محصولات شما به شکل هوشمندی شامل کلمه های کلیدی مربوط به فعالیت فروشگاه باشد
در بخش کلمات کلیدی به ترتیب مرتبط ترین کلماتی که با ویرگول جداکنید و تا حداقل 10 کلمه را ذکر کنید.
معرفی فروشگاه در سایر وبلاگ ها و سایت ها چه اهمیتی دارد؟
بعد از ایجاد فروشگاه و دسته بندی و قرار دادن محصول ها نیاز است که لینک فروشگاه خود را در وبلاگ ها قرار دهید (تبادل لینک) یا اضافه کردن لینک فروشگاه شما به قسمت پیوند های وبلاگ یا درسایت های مرتبط با موضوع فروشگاه همکاری کنید و فروشگاه شما را با درج لینک معرفی کنند در انجمن های مرتبط عضو بشوید و فروشگاه و محصولات را معرفی کنید و لینک فروشگاه را قرار بدهید.
این کار باعث معرفی بیشتر فروشگاه شما در سطح اینترنت و افزایش لینک ها به فروشگاه شما می شود که تاثیر مثبت و مهمی در موتورهای جستجو از جمله گوگل دارد.
تعداد وبلاگ ها و سایت هایی که فروشگاه شما را لینک می کنند هرچقدر بیشتر باشد بهتر است همچنین وبلاگ های دارای مطلب و قدیمی تاثیر بیشتری دارند.